2013. november 14., csütörtök

Tárkonyos palócleves.

Ma találtam ezt a receptet az interneten és egy kis változtatással el is készitettem.
Hozzávalók: 1 nagyobb darab csirkemellfilé fele, kb. 20 dkg. zöldbab ( én mirelitet használtam ), 1 nagyobb burgonya, 1 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 1 kisebb paradicsom, fél zöldpaprika, 1 kisebb fej hagyma, 1 gerezd fokhagyma, petrezselyemzöld,  só, örölt bors, 1 babérlevél, 1 púpos teáskanál tárkony, egy csipet majoranna, pár szem kömény, őrölt paprika, kevés liszt, tejföl, vegeta.

A húst kisebb kockákra vágtam,a felapritott hagymával és fokhagymával feltettem kicsit pirulni, hozzáadtam az apróra vágott paprikát, paradicsomot, és az őrölt paprikával rövid lével pörköltalapot készitettem. Mikor félig puha volt a hús, beletettem a zöldségeket és a fűszereket a burgonya és a mirelit zöldbab kivételével.(Ha friss babbal készitjük, akkor természetesen azt is itt rakjuk a leveshez.)  Felöntöttem annyi vizzel, hogy ellepje és kb. 15 percig lassú tűzön főztem, majd hozzáadtam a kockára vágott burgonyát és a babot. Mikor a zöldségek megfőttek, tejfölös habarással süritettem. Tartalmas és tápláló egytálétel lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése