2013. november 29., péntek

Lenmagos pogácsa


Gluténmentes vajas pogácsát sütöttem ma. Több összetevővel próbáltam már. De ez a mai nagyon jó lett. Omlós, szinte vetekszik a hagyományos lisztből készülttel. Nem akartam csak glutén mentes lisztet használni, próbáltam egy részét természetes anyagokkal pótolni. Igy az arány: 30 dkg. glutén mentes liszt,10 dkg barna rizsliszt, 5 dkg őrölt lenmag, 5 dkg mandulaliszt, 25 dkg. vaj, 2 tojás sárgája,2 dl. tejfölben elkevert 2 dkg élesztő, 1 kávéskanál só, 1 kávéskanál cukor. Kenéshez egy tojás.
A liszthez adjuk a sót és a cukrot, elkeverjük, elmorzsoljuk a vajjal, hozzágyúrjuk az élesztős tejfölt, a tojások sárgáját. Én robotgéppel kevertem össsze. Lezárt edényben egy éjszakára a hűtőszekrénybe tesszük pihenni. Másnap kinyújtjuk és apró pogácsákat szaggatunk, tojással megkenjük és tetszés szerint reszelt sajttal még megszórhatjuk. Előmelegített sütőben, 180 fokon pirosra sütjük.

3 megjegyzés:

  1. Szia.
    Nagyon szép pogikat sütöttél gratulálok! Nekem a lánykám lisztérzékeny, neki fogom megsütni hamarosan :-))
    Köszönöm a receptet!! :-))
    üdv.
    Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva! Finom, és sikerült egy újabb arányban is kikisérleteznem.
      Ma sütöttem igy, és nagyon profi lett.
      A liszt arány: 30 dkg. glutén mentes liszt, és a másik 20 dkg. liszt kb. egyenlő arányban lenmag őrlemény, mandula liszt, kókusz liszt. Ezeket én magam daráltam elektromos kávédarálón, igy sokkal olcsóbb.

      Törlés
  2. Még egy amit változtattam, a vaj kevesebb, kb. 21 dkg.

    VálaszTörlés