2011. március 15., kedd

Glutén mentes túrós pogácsa. Spirulinas valtozatban is.


Hozzávalók: 10 dkg. tehéntúró, 10 dkg. vaj, 10 dkg rizs liszt, kevés só, 1 tojás, 1 csapott kávéskanál sütőpor.
A lisztet a sóval és a sütőporral elkeverjük, majd a vajjal elmorzsoljuk. Hozzáadjuk a túrót, a tojást, és összegyúrjuk. 1 cm. vastagra kinyújtjuk és közepes nagyságú pogácsákat szaggatunk.
Lisztezett tepsiben 160 fokos előmelegitett sütőben rózsaszinre sütjük.
Ez az arány a legjobb ahhoz, hogy a rizs liszt, ami különben morzsálódik összeálljon, és a pogácsa kellemes omlós maradjon.

Egy másik arányban is kipróbáltam.
15 dkg. rizsliszt, 5 dkg. kukoricaliszt, 5 dkg. étkezési keményitő, só izlés szerint, 20 dkg. vaj, 25 dkg. tehéntúró, 2 kávéskanál sütőpor, 2 egész tojás. Az elkészités és sütés a fentiek szerint.

Ma egy kicsit megint újitottam. Próbálom egyre kevesebb vajjal elkésziteni, igy ma a vaj egy részét, túróval és darált dióval pótoltam. Az arány a következő volt:
20. dkg Barnarizs liszt, 5 dkg étkezési keményitő, 18 dkg. vaj, 35 dkg. túró, 2 evőkanál darált dió, 1 kávéskanál sütőpor, 2 egész tojás, só izlés szerint.
A liszteket összekevertem a sóval, sütőporral., majd összegyúrtam a lereszelt hideg vajjal. Hozzámorzsoltam a túrót a diót, és a két egész tojással összegyúrtam. Nagyon kellemes izű  és jó állagú lett a pogácsa.

Egy másik változatban:
Nem rég összevagdalt medvehagymát gyúrtam hozzá, azzal izesitettem. Nagy sikere volt.
A pogácsákat lefagyasztom, igy mindig van friss rágcsálnivaló.

Ez a turos pogacsa mar megint egy ujabb valtozatatast hozott ki belolem.
Olvastam, hogy az algakat regen pogacsakba sutottek es ugy ettek.
 A DXN spirulina alga kivalo ehhez. Osszetortem 10-15 szem kis osszepreselt alga tablettat, es a fenti  tesztahoz kevertem.
Ez lett a spirulinas valtozat. Nagyon finom!

Újabb változat: 15 dkg liszt ( barna rizsliszt, kölesliszt, mandula őrlemény, őrölt gluténmentes zabpehely egyenlő arányban.)  fél kanál útifűmaghéj,8 dkg. liga margarin, 12 dkg. túró, kevés só.

A liszteket elkevertem a sóval, útifűmaghéjjal, és hozzádolgoztam a margarint, majd a túrót. Összegyúrtam, centi vastagságúra nyújtottam,lapos közepes pogácsákat szaggattam. megkentem tojás sárgájával, és reszelt parmezánt tettem a tetejére. 170 fokon, pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése