2011. július 1., péntek

Meggyes-mézes süti glutén mentesen



Hozzávalók a tésztához: 15 dkg. Glutén mentes liszt (én itt a GLUTENIX ALFA-MIX liszt keverékét használtam. Úgy látom ez nagyon jól beválik linzer tésztához.), 10 dkg. vaj ( én termelőtől vásárolom a vajat, igy biztos, hogy adalék mentes), egy tojás sárgája, egy evő kanál tejföl, egy kiskanál por cukor, csipet só.
A hozzávalókat összegyúrjuk, és néhány órára hidegre tesszük.
Töltelék : 1 kg. kimagozott meggy, 3 evő kanál mézzel elkeverve.
Tetejére a piskótához:2 tojás, 3 evő kanál méz,2 evő kanál kukorica liszt, 1 dl. tejföl.
Elkészités: a tésztát akkorára nyújtjuk, hogy kibélelhessünk vele egy közepes tepsit. A tepsit kivajazzuk, lisztezzük, a tésztával kibéleljük. Megszurkáljuk villával és forró sütőben félig megsütjük. Ha már kicsit rózsaszin megszórjuk glutén mentes morzsával, ( én helyette köles pelyhet használtam) ráteritjük a mézzel elkevert meggyet, és egy piskóta kerül rá, amit következőképp készitünk. 2 tojás sárgáját habosra keverjük 3 evőkanál mézzel, hozzáadunk 2 evő kanál kukorica lisztet, 1 dl. tejfölt és a 3 tojás keményre vert habját. Ráteritjük a töltelékre, és visszatéve a sütőbe kb. 160 fokon szép pirosra sütjük. A megsült tésztát hagyjuk állni, utána szeleteljük.
Természetesen rendes liszttel is készithetjük. Akkor sima lisztet használunk a tésztához és a piskótához. Különben a fentiek alapján járunk el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése