2011. július 7., csütörtök

Nyári ebéd gyorsan, egészségesen!

A mai ebéd pillanatok alatt elkészült. Reggel igaz elkészitettem a meggy levest, hogy legyen ideje hűlni, ebéd előtt fél óra alatt már kész is volt a cukkini pogácsa sült krumplival.

Meggy leves: A meggyet kimagoztam, kétszeres mennyiségű vizzel feltettem forralni. Közben hozzáadtam a cukrot ( én barna nád cukrot használtam), egy darab fahéj rudacskát, két szem szekfüszeget. Néhány percig forraltam, és egy kanál Aktivia natur joghurttal elkevert, kávéskanálnyi étkezési keményitővel habartam be. A habaráshoz először kanalanként adtam a leves levéből majd mikor már langyos lett, akkor öntöttem a levesbe, igy nem csomósodik a joghurt. Ez szépen kihűlt délig.
Egy kisebb cukkinit alma reszelőn lereszeltem, hozzáadtam egy tojást, sót, borsot, petrezselyem zöldet, egy zöld hagymát vékony karikákra vágva ( a zöld szárát is bele vágtam), két evőkanál köles pehellyel és kevés glutén mentes liszttel kevertem el, hogy összeálljon. ( A köles lúgos étel, és nagyon egészséges, érdemes gyakran használni) Kevés, felforrósitott oliva olajba egy-egy kanállal mertem és pirosra sütöttem. Közben a krumplit vékony karikákra vágtam, és csak épp kiolajozott Zeppter sütő edényben fedő alatt megsütüttem. Mire a pogácsák megsültek a krumpli is elkészült. A hűtőből kivett házi kovászos uborkával, nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése