2014. január 30., csütörtök

Meggyes, tökös, kevert süti.

Nagyon szeretem a kefires kevert süteményt, és finom is a gluténmentes süteménylisztből, csak szerettem volna egy egészségesebb változatot kialakitani, amiben nincs annyi liszt és cukor.
Igy kevertem össze  ezt, ami nagyon finom lett.
Hozzávalók:
1 pohár natur joghurt, 1 pohár spar free from Kuchen-mischung  hell liszt ( ez a liszt tartalmaz cukrot és sütőport igy ezeket nem tettem a süteménybe ) fél pohár mandula liszt,( én magam daráltam le a mandulát ),negyed pohár őrölt szezámmag, negyed pohár lisztté őrölt amaránt, 1 vaniliás cukor, 2 egész tojás, negyed pohár olaj, magozott meggy, sütőtök.
 A pohár mérete lehet tetszőleges, nekem a tepsi méretéhez egy 3 dl-es tupper pohár volt a mérőeszköz. Annak ellenére, hogy nem tettem bele cukrot elég édes lett, sőt nekem még lehetett volna kevésbé édes is.
Tetejét, mivel kicsit kevesebb volt a meggy amit a mélyhűtőből előző nap már kivettem, egy kis darab sütőtököt gyufaszálnyi csikokra vágtam és ezzel szórtam meg a  meggy mellé. Annyira könnyű és puha lett a sütemény, hogy legközelebb a liszt mennyiségét még csökkenteni fogom a felére és helyette őrölt lenmagot, vagy őrölt mákot fogok használni. Természetesen bármilyen más örleménnyel is lehet helyettesiteni, az a lényeg, legalább egy fél pohár gluténmentes süteményliszt  legyen benne.

Érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése