2014. október 4., szombat

Töltött kiflik

Ma arra gondoltam, kipróbálom azt a receptet amit a "Spar" Free from glutén és laktózmentes általános lisztkeverékének csomagolásán találtam.
Volt itthon egy kis túró, és úgy gondoltam ez lesz a legjobb módja hogy felhasználjam.
A recepten csak annyit változtattam, hogy kevesebb cukrot, tej helyett egy natúr activia joghurtot és sütőpor helyett szódabikarbónát tettem a tésztába.
A recept igy a következő lett.
Hozzávalók: 25 dkg. Free from liszt, egy teáskanál étkezési szódabikarbóna, 15 dkg. túró, egy tojás, másfél evőkanál xilit ( cukor helyett ) egy mokkáskanál vanilia aroma ( vaniliáscukor helyett ) 6 evőkanál olaj ( Én most lenmagolajat használtam, mivel ennek salátán nem szeretem az izét, gondoltam itt elhasználok belőle legalább. Kimondottan jól harmonizált a többi hozzávalóval.) egy doboz activia natúr joghurt, egy csipet só.
A lisztet elkevertem a szódabikarbónával. A túrót összetörtem és a többi hozzávalóval alaposan elkevertem, turmixoltam.Mikor szép sima lett a túrós massza, kanalanként összedolgoztam a liszttel. 
Nagyon szép sima, félpuha tésztát kaptam. Fél órát hűvös helyen pihentettem, majd kinyújtottam kb. fél cm. vastagra.
Pogácsaszaggatóval kiszaggattam, és a felét házi kajszi lekvárral, a másik felét őrölt manduával töltöttem meg. A mandulát ledaráltam, összekevertem egy kevés puffasztott amaránttal. Kevés xilitet, két kanál vizzel felfőztem, és az őrölt mandulát egy percig főztem vele. A végén egy fél citrom ( bió) reszelt héjával izesitettem. Nagyon finom lett, csak vigyázni kellett nehogy túl sokat egyek belőle, igy a felét inkább adagokban lefagyasztottam. 
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése