2013. szeptember 4., szerda

Spirulinás vajas pogácsa glutén mentesen.




Hozzávalók: 50 dkg.Sparban kapható free from Backmishung Univerzal liszt, 25 dkg. vaj, 2 dl. tejföl, 2 dkg. élesztő, 2 tojás sárgája, 1 kávéskanál só, 1 kávéskanál cukor, 15 szem DXN-es spirulina tabletta porrá őrölve.
Elkészités:
A tejfölben simára keverjük az élesztőt, a vajat a liszttel elmorzsoljuk hozzáadjuk a sót , cukrot,a spirulina port, a tojássárgákat, és a tejföllel elkevert élesztőt. Az egészet simára összedolgozzuk. és éjszakára lefedve egy edényben hagyjuk a hűtőszekrényben pihenni. Ez fontos, igy sokkal omlósabb lesz, mintha azonnal kisütnénk.
Másnap kicsit átgyúrjuk, egy cm vastagra nyújtjuk és kis pogácsákat szaggatunk. Én előre beirdaltam a tetejét, igy jobban szeretem. A kiszaggatás után megmaradt tésztát én nem gyúrom újra össze, csak összefogom kis kupacokba és úgy sütöm ki. Ezek a legropogósabbak, ezt nem hagynám ki. Két tepsi lett belőle, az egyiket miután megkentem tojással, köménymaggal szórtam meg, a másikra reszelt parmezán sajt került. Eddig ez volt a legjobban sikerült vajaspogácsám amit glutén mentes lisztből sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése