2011. március 29., kedd

Zöldséges csirke comb, spenót tortával.

Hozzávalók a húshoz: 4 db. szép felső comb bőrétől, zsirtól megtisztitva,1 nagyobb fej hagyma, 1 sárgarépa, 1 fej karalábé, 1 piros húsú paprika, só.
Ezt én Zeppter sütő edényben készitettem, olaj nélkül. Az edényt felforrósitottam, az előző este megtisztitott, és lesózott húst mindkét oldalán megpiritottam kicsit, mellé tettem a felszeletelt zöldségeket, és fedő alatt a saját levében puhára pároltam. Sózni nem is kellett már, hiszen előző este a húst lesóztam. Mikor megpuhult, még néhány percig fedő nélkül átpiritottam. Nincs szükség külön fűszerekre, a zöldségek fantasztikus izesitést adnak.
Ehhez nagyszerűen illik a finom spenót torta.
Tésztához valók: 4 tojás, 2 csésze tej, 1 csésze olaj, 1 csésze reszelt sajt, (parmezán) 1 csésze liszt, 1 csésze étkezési keményitő, 1 evőkanál sütőpor, fél csésze petrezselyemzöld.
Az egészet mixerrel összekeverni. Ha nem parmezánt teszünk bele, akkor a végén keverjük bele.
Jó folyós lesz.
Spenót:
Hozzávalók: 1/2 kg. friss spenót, kis olaj, fokhagyma, hagyma, 1 kés hegynyi só, 3 paradicsom ( héját lehúzni, és kicsire felszeletelni) bors. A hagymát, fokhagymát az olajon kicsit megdinszteljük, hozzáadjuk a paradicsomot. Addig pároljuk, mig a leve elfő. Utána a spenótot adjuk hozzá, fűszerezzük és újra megvárjuk amig a leve elfő. Kivajazzuk, lisztezzük a torta formát, (kb. 24-26 cm-es) és bele öntjük a tésztát, majd a tetejére elosztjuk a spenótot. Legalább 40 percig sütjük előmelegitett 175 fokos sütőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése