2011. január 5., szerda

Csokis püspök kenyér. Gluténmentesen.

Egy újabb recept, ha maradék tojás fehérjénk van.
Ehhez a recepthez a Sparban kapható "free from" Backmischung für kuchen lisztet használtam.
A liszt tartalmaz cukrot, vaniliáscukrot, és ehhez nem szükséges sütőpor sem.( Természetesen más lisztből is elkészithetjük, de akkor egy kávéskanál sütőport keverjünk a liszthez, valamint 4 evő kanál cukrot, és egy vaniliás cukrot verjünk a tojás fehérjéhez.)
6 tojás fehérjét géppel a legmagasabb fokozaton kemény habbá verünk, közben hozzáverünk 2 evő kanál cukrot. Hozzáadunk még 10 dkg. puha vajat, és közepes fokozaton jól összekeverjük.
Kézzel belekeverünk még 3 evő kanál kakaót, aszalt gyümölcsöt, (én itt vörös áfonyát használtam)
és durvára tördelt dió belet, valamint 6 evőkanál lisztet.
Kivajazott formában tű próbáig sütjük közepes hőfokon.
Ellentétben a más, csak tojás fehérjéből készült püspök kenyérrel, ez nem lesz száraz, és még másnap is nagyon finom.

2 megjegyzés:

  1. Szuper jó kis recept, mindenképpen kipróbálom!!!

    VálaszTörlés
  2. Érdemes is kipróbálni:) Én megkóstolhattam, nagyon finom lett. Olyan csokis íze volt mintha a legjobb minőségű csokoládéval lett volna készítve. Csak ajánlani tudom:)

    VálaszTörlés